dinsdag

Dag 10 (25/03/2011)

De laatste dag van de 2de week. Het weer voorbij gevlogen! De kleuters hebben geƫxperimenteerd en gewerkt met al de materialen. Om te kijken hoever de kleuters zijn gegroeid heb ik een moment genomen om met de kleuters terug te blikken over de 2 weken. Ik nam mijn camera en 3 kleuters mee naar de klas. Door de materialen te laten zien en voldoende vragen te stellen, vertelden de kleuters wat ze met de verschillende materialen hadden gedaan. Hier merkte ik wel dat de kleuters moeite hadden met terugdenken. De eerste week was natuurlijk ook lang geleden.


Om de week leuk af te sluiten mochten de kleuters werken op de laptop. Door intensief te helpen bij het programma tuxpaint, konden de kleuters stempelen, kleuren en geluiden maken. Vooral dit laatste vonden de kleuters heel leuk. Ze lachten allemaal met de geluiden van de verschillende dieren en stempels.

Hier was de betrokkenheid verdeeld. Enkele kleuters konden zeer lang bezig zijn met het stempelen en kleuren, terwijl andere kleuters het snel opgaven als ik er niet bleef bijzitten.

==> Het is jammer dat de 3 weken zo verspreidt lagen. Ik denk dat er een mooiere evolutie te zien was, wanneer er 3 weken aan een stuk met de materialen gewerkt kon worden. Ik zal nog een week met de kleuters werken van 11 mei 2011 tot en met 18 mei 2011. Ik kijk er alvast naar uit!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten