dinsdag

Dag 11 (11/05/2011)

Ik ben weer een weekje in de klas! Nu was het al een hele tijd geleden dat de kinderen nog hebben gewerkt met het audio-visueel materiaal. Het was dus weer een nieuw begin. De kleuters waren blij om mij nog eens te zien. Daarom begon ik ook onmiddellijk met het opstellen van de materialen. Toen kwam Dauwe en hij zei: 'Tante, gaan we weer foto's maken?' Hiermee wist ik dat de kinderen nog wisten wat ze in de vorige weken hadden gedaan. Om de kleuters terug warm te maken, liet ik ze filmpjes zien die gemaakt werden van hen. Ze waren zeer enthousiast. Ook nu gingen ze kindjes uit de klas halen om het filmpje aan te tonen. Door hierbij extra vragen te stellen konden de kinderen zich weer veel herinneren.

Ik heb ook een momentje voorzien dat de kleuters naar een diavoorstelling konden kijken van al de foto's die zij hebben gemaakt. Het waren zeer veel verschillende foto's waardoor de kleuters lange tijd betrokken naar het scherm keken.Vooral wanneer ze iemand konden herkennen op de foto waren ze zeer enthousiast. Ze begonnen de naam van het kindje te roepen en aan elkaar bevestiging te vragen.

Het was leuk dat de kinderen nog zoveel belangstelling toonden voor de foto's en de filmpjes en natuurlijk ook de materialen. Zo werden er ook vandaag al foto's gemaakt in de klas door Juliette, Klara en Mohamed.

Ik merkte wel op dat de kleuters toch zeker nog een moment nodig hadden om te kunnen experimenteren met het fototoestel.

Hier enkele foto's:

Fotograaf Klara, Juliette en Mohamed:































Geen opmerkingen:

Een reactie posten