dinsdag

Dag 7 (22/03/2011)







Zoals elke dag staan de materialen voor de kleuters ter beschikking. Elke morgen is het ook voor de kleuters wat zoeken. De kleuters die al veel met de materialen hebben gewerkt, komen spontaan vragen om te luisteren naar de geluiden, foto's te maken, naar foto's te kijken of te filmen. Dit geeft voor mij aan dat de kleuters veel interesse hebben voor het audiovisueel materiaal.

Het thema van de week in de klas is 'de boerderij'. Van juf Isa en juf Cathérine kreeg ik de kans om mijn materiaal eens op een andere manier te gebruiken. In de klas van juf Isa hadden we een groot wit doek opgehangen dat gebruikt kon worden als een scherm. Met mijn laptop en een projector konden we zo filmpjes afspelen van Lotta. Dit is een meisje dat de boerderij samen met de kleuters gaat verkennen. Het filmpje werd gegeven als klassikale impressie. De kleuters waren zeer betrokken!

In de namiddag heb ik de kleuters foto's laten maken. De kleuters gingen per twee op stap met de camera. om de beurt trokken de kleuters foto's. Deze foto's zal ik in mijn derde week gebruiken om samen met de kleuters terug te blikken en hun geheugen een beetje op te frissen.

Hier kan je enkele resultaten bekijken van hun foto-avontuur.

Fotograaf Darah:
































Fotograaf Ashley:

































Fotograaf Jens:





















Fotograaf Juliette:



































Fotograaf Kris:
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten