dinsdag

Dag 12 (13/05/2011)

Vandaag heb ik er een dagje aan de computer van gemaakt. we gingen werken met het programma tuxpaint. Dit is een programma om tekeningen mee te maken of te kleuren. Het programma maakt verschillende geluiden wat het voor de kleuters heel leuk maakt. Om ze eerst te laten kennismaken met het programma, deed ik het werk. De kleuters konden kijken naar wat ik deed. Ze duiden mij verschillende stempels aan die ze graag hoorden of zagen. Zo wisten ook de kleuters wat het programma inhield.


Ik heb de kleuters bewust zoveel mogelijk alleen gelaten. Zo kon ik hun spontane reacties zien. In het begin gaf ik aan de kleuters wat uitleg, maar dan konden ze zelf starten. Natuurlijk ging het niet bij iedereen even vlot. Ik zag onmiddellijk welke kleuters soms ook met mama of papa aan de computer hebben gewerkt. Ze kenden de werking van de muis en de techniek al.



Omdat de kleuters gisteren goed hadden kunnen experimenteren met de fototoestellen, gaf ik ze een extra opdracht. Jules wou op zoek gaan naar kriebelbeestjes in de klas. Ik gad Erinn en Ashley een fototoestel en gingen op zoektocht. Zo bleek dat er heel veel kriebelbeestje in de klas te vinden waren!


Dit zijn enkele kriebelbeestjes die we gevonden hebben in de klas:

(foto's volgen nog)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten